6 Eylül 2009

çizgi roman mağazası burası

binlerce çizgi roman arasında 3 tane çocuk kitabına rastlayan adamın mağazayı "çocuk kitapçısı" sanması ve mağazaya öyle davranması.

fantastik edebiyat takipçisinin rafta 4 forgotten realms kitabı görüp mağazanın tamamen fantastik edebiyat üzerine yoğunlaşmış bir yer olduğunu düşünmesi ve o gözle bakması.

örnekler çoğaltılabilir.

algıyla ve ilgiyle alakalı bi' şey tabii ama yine de! çoğunluğu da görsün gözün, sadece kendi ilgi alanınla sınırlama koskoca mağazayı. 19yy öncesi gravür işlerinin bulunduğu bir kitabı bende bulabileceğini düşünmenin tek nedeni yanındaki hatun mu yoksa rafta gözüne ilişen michael parkes kitabı mı? gustave doré ağlıyor sinirinden şuan biliyor musun?

ilgilenmediğin, umursamadığın, hakkında fikir sahibi olmadığın şey tabii ki önemsiz o an senin için ama ahmed arif şiirlerini burada bulamamış olmak seni o kadar şaşırtıyor ki ben bile "acaba?" diyorum. çizgi roman mağazası burası dediğimde "yok ben şiir kitabı bakıyorum" diyorsun hala. e iyi ya işte ben de çok fazla bakınıp yorulma diye önceden söylüyorum "çizgi roman mağazası burası". fransız sokağı ilk solda, 45lik iki yandaki bar, gardrop 2 yandaki bina 2. kat ayrıca.

teşekkürler.