19 Eylül 2009

und der rest ist schweigen

bak çogacaip: film mi izlesem, kitap mı okusam yeaaeaa? soru cümlesini şu şekilde açabiliyorsun.


en çok hangisinin biriktiğine üzülüyorum bilmiyorum. kitaplar, çizgi romanlar, makaleler, filmler, diziler? en çok hangisine içim gidiyor bir karar versem diğerlerini daha çok ertelerim -biliyorum-.. üşengeçlikle erteleme alışkanlığı arasında çok kalın bir çizgi olduğunu söyleyip kandırıyorum kendimi; oysa içiçe ikisi -biliyorum-.. hangisi hangisini kapsıyor bir anlasam diğerini yitiririm.

orda burda, durmadan bilgiye olan açlığın ölüm korkusunu beraberinde getirdiğini; zamanın bilgi açlığını doyurmaya yetmediğini ve ölümse eğer zamanın bittiği yer, o halde asla yetmeyeceğini söylüyorum. önüne geçilemeyecek bir engel çıkarıp karşıma üşengeçliğin en onulmaz haline erişiyorum.

yapamadıkların, yapmaya güç bulamadıkların için kendin dışında her şeyi ama her şeyi sebep göstermek kolaya kaçmanın en sakil yolu. o yolu günde üç-beş kere tepiyorum.

hangisi keyif, hangisi ihtiyaç?
bir karar versem, diğerini unuturum -biliyorum-..

[sturm und drang]