2 Haziran 2009

şunu okuyordum aklıma düştü

şu evet.
türk dil kurumu, türk destanlarını film, çizgi film ve bilgisayar oyunlarında kullanılmak üzere seri haline getirmiş ve bir kısım insan "bunu desteklemeli güzel proje bu" derken diğer bir kısım bunun biraz da eziklik olduğunu düşünüyormuş.

osmanlı taşrasından kısa öyküler konseptiyle çıkan deli gücük var sağ elimin 20cm. uzağında, yine sağ omzuma yaklaşık 1metre uzaklıkta duran çanakkale geçilmez çizgi romanı sözkonusu. kötüler yahu. hayır sorunun konularından falan kaynaklandığını da söylemiyorum; rezalet çizimleri. niçin ben dünyanın en saf en naif insanıymışım gibi "ya ehe denemişler işte, bizden bişiler yapmışlar en azından" diyeyim ki? dünyanın en boktan hikayesini mükemmel çizimlerle anlat bana, ben seni o zaman takdir edeyim. ya da bu kadar kötü çiziyorsan ciddiye aldığın, ciddiye alınması gerektiğini düşündüğün bir olayı, hikayeyi çizme; at çiz, kuzu çiz, martı çiz yahu dağların ardından doğan güneşi çiz! bu serzenişim aslında deli gücük çizerlerine değil çanakkale geçilmez ve türevi çizgi romanların(!) çizerlerine daha çok.

bir kısım diyor ki: "yok efendim çocuklarımız, insanımız amerika'nın\avrupanın köpeği olmuş, kendi değerleri dururken onların kültürlerine tapınır mitlerini içselleştirir olmuş." e ama sen elini kurt şekline sokup uluyorsun adam beowolf diyor, nibelungen diyor 3d filmini yapıyor. "ejderha'nın önderliğinde yaşıyorum ben" diyeni görse sokakta "eheheh manyak" diyor, kurdun peşinden gideni görünce sen kafanı tokuşturuyorsun. sarı zeybek yaptın 7'den 70'e gözyaşlarıyla izledi bu millet. yapabildiğinde oluyor demek ki. tamam evet çok yüzeysel bir şekilde genelleyerek örneklendirdim şimdi belki ama oturup tez yazmak değil amacım. argümanımı bi' nebze görselleştirmeye çalışıyorum. kafanda bi' şeyler canlansın bahsettiğim konuyla ilgili bana yeter.

iyisini güzelini kalitelisini yap, insanların takdirini kazan, sen de taklit edilesi bir şeyler çıkar ortaya.

bu noktada tartışılması gereken asıl nokta (iki nokta) ise türk destanlarının günümüz türkiyesinde neyi simgelediği, neleri çağrıştırdığı. tüm mitlerim politik birer simgeye dönüşmüşse, bana yozlaşmayı çağrıştırıyorsa; ağzınla zümrüdü anka kuşu tutsan beğendiremeyeceksin ki bana yaptığın işi.
yüzüklerin efendisinin okumasını felsefik değil de politik yapsam, altmetninde binlerce politik gönderme bulsam, yarabbim entelektüellik aksa paçalarımdan, tiksineceğim belki yüzüklerden de efendisinden de -senaryo dandikti de çekimler çok iyiydi abi modu-
o amerika'nın\avrupa'nın köpeği olmuş ondan böyle bunlar dediğin insanının %78'i (küsüratlı sayı vereyim de salladığım anlaşılmasın) altmetin falan sallamıyor ki. kendi ülkesinde yapılamayan bir işi izliyor ağzı açık.

iyisini güzelini kalitelisini yap, insanların takdirini kazan, sen de taklit edilesi bir şeyler çıkar ortaya.